fbpx

Storytelling: Com utilitzar les històries a les xarxes socials

storytelling xarxes socials

Ens enganxem a les històries quotidianes que ens fan somriure, caure la llagrima o inspirar-nos a ser millors.

I això s’aconsegueix amb storytelling

L’storytelling és l’art d’explicar històries. Però una història es pot explicar de moltes maneres i el que es busca amb l’storytelling és crear una història interessant, que atregui al lector i que el mantingui enganxat a la lectura. És el que el lector vol. Ens hem cansat de la comunicació unidireccional on només se’ns compta per comprar.

Publicacions com la de Samsung no apel·la a les emocions i a una connexió especial entre el lector i la marca. Les marques han d’aprofitar les xarxes socials per mostrar-se humanes.

Què passa quan la història que es vol crear és per xarxes socials? No es diu que hem de fer textos curts? Hi ha qui diu que una història llarga no es llegeix. Jo crec que una història llarga es llegeix si transmet. O no et pararies a llegir

storytelling activaopenarms

Aquesta història que t’he presentat té els requisits per ser considerat storytelling:

  • Connecta personalment amb el lector, busca el costat emocional (que no significa que hagi de ser de llagrimeta i mocador, sinó que pot emocionar amb un riure)
  • Parla d’experiències, no de vendes
  • Busca sorprendre’t
  • Serà una història recordada. Recordaràs l’emoció que t’ha fet sentir, la anèctoda que t’explica o la imatge que t’ha ensenyat. No passa desaparcebuda.

Quan es tracta de les xarxes socials, l’storytelling es pot basar en explicar el dia a dia de la marca. Encara que tinguis la sensació que el dia a dia és per tots igual, segur que hi ha alguna cosa que fa el teu dia a dia diferent que el del teu veí.

wonderparty- storytelling

Tot i tenir poc espai i adaptar-te al format de cada xarxa social, crea un fil conductor amb principi, nucli i final. No oblidis les reaccions emocionals.

Basa’t en problemes, necessitats o estil de vida de la gent que et segueix, perquè es pugui sentir identificat i et pugui seguir en la teva història.

I aprofita les imatges, els vídeos, per ajudar a posar en context la teva història. Però no oblidis les paraules.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.