fbpx

Quins són els beneficis de la Content Curation

Una de les raons, o potser fins i tot la raó principal, perquè m’agrada compartir informació de tercers és perquè no m’agrada parlar de mi tot el dia. Potser és el no saber-se vendre, potser és la modèstia i la síndrome de l’impostor. Però parlar sempre d’un mateix no va amb mi.

A més crec que moltes vegades expliquem més d’un mateix quan expliquem quines sèries hem vist, què estem llegint o què en pensem de l’últim post viral. I això, a la vida real no té un nom concret, però quan ho traslladem a la comunicació més d’empresa sí. És la content curation.

Perquè així és com jo entenc la content curation. És com mantenir una conversació explicant el que t’envolta.

Per una marca, quins són els beneficis de la content curation?

Si ho expliquem millor, la content curation és el procés de buscar, filtrar i classificar la informació existent a internet i oferir-la d’una forma organitzada i amb un valor afegit. Aquesta tasca facilita destriar el gra de la palla i oferir el contingut més rellevant pel lector.

Per què és important la content curation?

Tenim un excés d’informació. Rebem informació de molts llocs diferents, no tenim temps d’estar al dia de tot i encara menys de separar el que realment ens interessa del que no. Poder destriar la informació que llegim, o la que donem als nostres lectors és bàsic.

Els beneficis de la content curation són múltiples per una empresa:

  • Una empresa que ofereix informació, no només està promocionant el seu negoci sinó que també està gestionant la seva reputació, com a coneixedora del sector per on es mou.
  • Fent curació de continguts, l’empresa es relaciona amb el seu sector, ja que llegeix i comparteix notícies de tercers. Aquestes comparticions afavoreixen que sigui vista pels seguidors de les altres marques, i així donar-te a conèixer.
  • Et diferencies de la competència ja que marques la teva veu. Com he dit abans et dones a conèixer pel que parles. La competència no compartirà el mateix que tu i si ho fa (en casos de posts virals o molt importants) li donarà un enfoc propi.
  • Ajuda a omplir el calendari editorial, sobretot quan no hi ha molt de contingut propi per difondre. Així permet tenir prou informació per publicar cada quan ho reclama la xarxa social sense ser repetitiu.

La setmana que ve ens centrarem en aquest darrer punt. El calendari editorial i com la content curation ens pot ajudar a omplir-lo, beneficiant la nostra comunicació i sobretot la nostra marca.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.