fbpx

Quina és la manera més rápida de mantenir-me informada?

Si entres normalment a Twitter o a LinkedIn el contingut es pot dividir en dos tipus:

  • La gent que escriu sobre el que sap, opina o copia.
  • La gent que comparteix continguts de tercers, notícies, etc. Sigui amb comentari o amb un simple retweet.

A partir d’aquí podem valorar quin tipus de contingut es comparteix o s’opina. No hi entraré ara. Em vull centrar en aquest tant per % de gent que comparteix continguts de tercers, notícies, etc.

Perquè per poder compartir has de poder trobar la notícia.

Així que et vull compartir algunes eines que et poden facilitar la tasca de buscar notícies interessants del teu sector o sobre allò que t’agradi llegir. Després de la lectura també podràs organitzar aquesta informació per poder utilitzar-la més endavant.

Algunes eines per mantenir-se informat

No hi són totes, ni molt menys. Hi ha tantes eines com persones quasi. Només em centraré en aquelles que d’alguna manera o altra he provat i m’han servit. Que utiltzo habitualment.

Publicacions de la pròpia industria o sector

Res millor que llegir blogs, revistes o diaris del sector en el que es treballa per trobar coses interessants que poden servir per presenta-ho als lectors amb una mirada pròpia.

Llistes de Twitter

És ben fàcil perdre’s en la maranya de Twitter i en la seva actualització de posts cada pocs minuts. És una xarxa ideal per estar informat al segon del que passa però també ideal per perdre’s molta informació. Un dels millors invents de Twitter són les seves llistes.

Poder agrupar en llistes als comptes que segueixes o que no, segons la temàtica de la que tracten i entrar a llegir, en certs moments, sobre aquesta temàtica, ajuda molt a destriar el gra de la palla i focalitzar-se.

Una bona idea també és la que em va donar la Carmen Pacheco, fixar les principals llistes perquè des del feed sigui fàcil accedir a elles. Tal com entreu a Twitter, aneu directes a la llista que us serveix d’informació.

Podcasts

Mentre vas amb bici, mentre neteges,… qualsevol moment és bo per escoltar un podcast. I si utilitzes eines programes com ivoox (no sé dels altres programes de podcasts) pots marcar trossos del podcast per recuperar més tard i així utilitzar-los quan vols compartir un contingut que t’ha semblat útil.

Newsletters

I especialment les newsletters curades, newsletters que informen sobre una temàtica concreta aportant estudis, articles d’opinió, posts de blogs, etc. És una manera de tenir força informació del sector des d’una sola eina o pàgina.

Blogs

Tot i que diuen que els blogs estan morts, encara es poden trobar blogs que van actualitzant-se aportant informació d’interès del sector. I, normalment associades a una persona que hi treballa o a una empresa concreta, et poden servir com a referents per a trobar notícies o estudis.

Feedly

Hi ha altres plataformes agregadores de notícies, jo treballo amb Feedly. Buscant per paraules clau o per webs concretes, reps a la plataforma mateix, totes les notícies publicades i les pots marcar per llegir més tard o guardar en carpetes.

La desavantatge? Si la web a la que fas seguiment crea moltes notícies diàries (com webs de notícies), pot omplir Feedly de contingut que no t’interessa i costa de mantenir “net” de notícies.

Pinterest

No és una xarxa social. No em cansaré de repetir-ho. És un buscador de notícies i a més a més molt visual. Pots seguir paraules clau o creadors que guarden continguts que t’interessen, Pinterest a més t’ensenyarà continguts similars per fer nous descobriments.

Reunions

Oblidem la part digital un moment. Les reunions, les converses amb companys de feina o amb possibles clients són una bona font d‘informació. Qualsevol pregunta que et fan, objecció o dubte et pot servir per extreure’n informació i escriure un contingut per a un article del blog o per a xarxes socials.

I aquestes 8 eines són només algunes de les que et poden servir per informar-te. Pots triar aquestes o altre, però no vulguis utilitzar-les totes. El contingut es pot repetir i alhora tanta informació et pot col·lapsar. Millor centrar-se en poca cosa i extreure’n la informació més rellevant.

Per acabar em quedo amb la reflexió de Bosco Soler al seu blog:

Por cada hora en Twitter pasa una hora leyendo libros, newsletters o artículos con más profundidad.

Related Posts

Leave a reply

Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.
es_ES