fbpx

Markèting de continguts aplicat amb exemples

Arriba el novembre, amb el Black Friday i el Cyber Monday; arriba desembre amb la campanya de Nadal… i ens pensem que si estem tot el dia a les xarxes, explicant tot el que tenim i els descomptes que oferim, vendrem.

Però els 10 mesos anteriors què hem fet?

Hem mantingut una comunicació constant? Hem ensenyat els nostres valors i com ajudem a la nostra comunitat?

Si la resposta és no, ja podem fer una campanya de Nadal forta, que sí, ens compraran. Però només per aprofitar-se dels descomptes i de les compres d’última hora. Però aquestes compres no fan comunitat. No es repetiran en el temps.

Si busquem crear una comunitat de seguidors, de fidels, que ens comprin, que ens recomanin i que tinguin valors com els nostres, la nostra comunicació ha de ser diferent.

Hem de demostrar els valors. Hem d’utilitzar el markèting de continguts.

En vaig parlar en aquest post, on presentava la importància d’un pla de continguts.

I avui et presento algunes marques que fan un bon ús dels continguts per mantenir una comunitat durant tot l’any.

Philips Spain i Twitter

Amb infografies o imatges gràfiques, Philips aporta coneixement que després amplia amb el link a la informació sencera.

Lucía Be i els checklists

Sí, de Lucía Be se n’ha parlat molt com a exemple de marca que ha sabut crear una comunitat al seu voltant parlant amb el seu mateix idioma.

Tot i que ara fa temps que no fa les seves llistes mensuals, ha sabut treure una idea nova dels típics checklists:

Versanalidad i les revistes electròniques

Acaba de sortir el segon número de la revista de Versanalidad. Apostar per una revista digital no és fàcil i l’Ana ha decidit fer el pas. Informació, entrevistes i consells per un públic objectiu clar: les emprenedores.

Dove i les seves guies

Fa anys que Dove va voler destacar per una imatge més real amb persones reals. I no només amb els seus anuncis sinó que també amb les seves guies per pares, joves i escoles. Guies que volen potenciar l’autoestima dels joves i així apoderar-se.

Sentir-se gran explorador amb grans vídeos

Tot i ser una empresa de vestuari i calçat per excursionistes i exploradors, el seu contingut sobretot en format vídeo és de demostrar què fan els grans exploradors. I voler ser part d’ells és el que uneix la comunitat de The North Face

Altres formats

I aquesta és una petita mostra de continguts que creen comunitat i en diferents formats. Però hi ha molts altres formats que es poden utilitzar, com per exemple:

  • Whitepapers o Informes Tècnics.
  • Webinars.
  • Memes.
  • Infografies
  • Estudis
  • Podcasts
  • Ebooks
  • Newsletters

Quines marques afegiries a la llista, que fan markèting de continguts per atrapar als seus lectors i crear comunitat?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.