fbpx

Com començar amb la curació de continguts: La guia

Hi ha molts perfils dintre de l’àmbit de la comunicació digital. Alguns d’aquests perfils els tenim més integrats al nostre dia a dia (community manager, copywriter o social media strategist per posar algun exemple.)

Altres encara són poc coneguts o es confonen amb altres perfils. Per exemple el redactor digital (que es confon amb el copywriter), el content strategist o el content curator, que moltes vegades es confon amb el community manager.

Quina és la principal diferència entre el content curator i el community manager? El primer treballa per informar a la comunitat per a la que treballa, quan el community manager busca dinamitzar i interactuar amb aquesta comunitat al voltant de la marca per la qual treballa.

Però comencem pel principi.

Què fa un content curator?

He parlat altres vegades que la curació de continguts és buscar i filtrar informació per oferir-la després a una audiència aportant valor. Aquest valor s’aporta en diferents formes: es pot agrupar la informació de la mateixa temàtica, es pot fer un resum o reflexió per entendre millor aquesta informació que s’està oferint…

El content curator és el perfil professional que busca i selecciona aquest contingut.

La feina del curador de continguts es divideix en:

  • Conèixer el sector en el que treballarà.
  • Buscar fonts d’informació, o sigui, webs, blogs, newsletters, magazines, etc del seu sector.
  • Crear alertes o formes de recollir la informació d’aquestes webs i magazines.
  • Revisar els continguts que es publiquen per saber si són interessants
  • Filtrar els continguts que es seleccionen. Curar-los. El que és el mateix: fer un resum, una reflexió o extreure’n una idea.
  • Compartir els continguts curats.
  • Revisar quins són els continguts que han semblat més interessants per buscar-ne i oferir-ne de relacionats.

Cada curador té la seva part preferida de les tasques a realitzar i les seves eines.

En el meu cas gaudeixo més en la part de curar. Relacionar continguts i escriure’n resums o extreure les idees principals és la part que més m’agrada.

Hi ha una part de curació més senzilla que es limita a re-titular el contingut ofert. O el que és el mateix, posar un títol diferent que serveixi per donar la mateixa informació.

Quines són les avantatges de la curació de continguts?

Et destaca davant la competència, creant autoritat i credibilitat. Et demostra com a coneixedor del sector, que saps analitzar el que es publica i aplicar raonaments o explicacions amb la teva experiència. La teva audiència sap que estarà ben informada, gràcies a la teva cerca i selecció d’informació.

Amplies connexions. Al seleccionar continguts de persones afins al teu sector, apart de donar visibilitat tant a ells com a la teva marca, construeixes col·laboracions que beneficien a les dues parts.

Al recollir diferents tipus d’informació, la marca pot detectar tendències i utilitzar-la per avançar-se a altres marques.

La curació de continguts també ajuda a tenir prou informació per publicar a les xarxes socials, sobretot en un temps que es demana una comunicació constant i interessant. Tens continguts de tercers per omplir el calendari editorial alhora que reforces la teva marca.

Crees comunitat, obrint debats al respecte dels continguts que estàs compartint.

I pots aprofitar els estudis de tercers, extraient els teves pròpies conclusions. Això aporta un estalvi en recursos econòmics quan et manquen els recursos per a realitzar tu mateix l’estudi en qüestió.

Els sistemes per curar continguts

Segons Pawan Deshpande, CEO de Curata, hi ha sis maneres de curar contingut. O el que és el mateix, sis maneres d’oferir el contingut que hem seleccionat a la nostra audiència.

Extreure: És la manera més fàcil de curar contingut, també la que aporta menys. S’utilitza el títol original i les primeres línies del text per compartir-ho a les diferents xarxes o plataformes. Algunes vegades també s’inclou la imatge.

Re-titular: Un pas en la creativitat en la curació és canviar el títol de l’article. Es comparteix el contingut original amb una capçalera nova, que dóna la mateixa idea del contingut original pero serveix per atraure atenció.

Citar: Una frase destacada, una cita, del text que s’està curant pot servir com a resum o per a donar la idea del que és més interessant de l’article i pot encuriosir al lector a llegir el contingut original.

Resumir: El contingut és un resum de l’article original que ajuda al lector a fer-se una idea sense necessitat de llegir l’article original. Ha de servir per donar la primera idea i deixar que sigui l’audiència qui profunditzi més en la lectura del text original.

Paral·lelitzar: Arran d’un article seleccionat es pot extreure un text nou, que faci referència a l’original, per reafirmar la idea del primer article o per rebatre’l.

Storyboard: S’utilitza aquest sistema, el més elaborat dels sis proposats, quan es busca explicar una història que avarca més d’un contingut curat. Sota la mateixa temàtica, per posar en context, es pot necessitar de diferents recursos o continguts que expliquin una història o una situació.

💡 Si vols aprendre més sobre formes de curar contingut pots llegir les tècniques de la content curator

Quines eines utilitzar quan es fa curació de continguts?

D’eines n’hi ha moltes i habitualment cada curador té les seves preferides i els seus trucs a l’hora d’utilitzar-les.

Algunes de les eines més utilitzades, per mi, són:

Per buscar: Google (alerts, el buscador…), Feedly, Twitter (i les Twitter llistes), Newsletters….

Per guardar la informació trobada: Feedly, Pocket, Evernote, Notion

Per curar el contingut i compartir-lo: WordPress, Twitter, Newsletter pròpia, LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, Flipboard, Paper.ly, Scoop.it (en algunes xarxes socials és més fàcil la curació de continguts que en altres, Instagram ho dificulta bastant per exemple.)

💡 Interessada en tenir els teus propis continguts curats? Consulta els meus serveis de content curation.

Per resumir:

Dintre de l’àmbit de la comunicació hi ha el perfil de content curator, que informa a la comunitat per la que treballa. Buscar i filtrar informació per oferir-la a una audiència aportant valor.

La feina es divideix en conèixer el sector, buscar informació relacionada, seleccionar la informació, curar-la, compartir-la i analitzar els resultats.

Els continguts es poden curar en 6 formats diferents: Extreure, re-titular, citar, resumir, paral·lelitzar, storyboarduing.

Existeixen moltes eines per curar contingut, entre les quals destacar: Feedly, Twitter, Notion, Newsletters, Paper.ly per posar alguns exemples.

La curació de continguts és una forma de comunicar, no una tasca més del community manager. I és beneficiosa per les marques, tant personals com per empreses.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.