fbpx

Com escriure bons textos per Instagram

No és fàcil escriure textos per Instagram. La primera idea és que sí, perquè no has d’escriure tant com per un blog. La realitat és que no. Els continguts curts moltes vegades són més difícils que els continguts llargs.

Resumir o fer un text que es llegeixi. Dir qualsevol cosa o explicar-se. Com podem saber què és interessant a l’hora d’escriure a Instagram?

A Instagram, com a xarxa basada en imatges, el primer que ens crida l’atenció és la imatge. Però el que farà que acabem de seguir un compte, que acabem creant una comunitat, seran els textos. Si les imatges són molt maques però els textos no transmeten, només diuen “bon dia” o només són un seguit de hashtags, dificilment aconseguirem interactuar amb la marca.

Així que sí, els textos a Instagram són importants.

Consells per escriure textos a Instagram.

Escriure bé a Instagram no té a veure amb escriure textos llargs o textos curts. Sinó que hi ha altres coses que influeixen, com és la veu de la marca, l’ús dels hashtags o les crides a l’acció utilitzades.

El que volem amb aquests textos és crear comunitat, tenir més comentaris, likes i comparticions, els consells que venen a continuació poden ajudar a aconseguir aquests objectius.

Escriu un inici que atrapi:

Textos llargs o textos curts? No importa, Instagram només ensenya les dues primeres línies i si aquestes no criden l’atenció la resta del text no es llegirà.

Així que quan et preparis per escriure textos per Instagram planteja que al principi és on hi hagin les paraules que més cridin l’atenció: estadístiques, una pregunta, una oferta o anunci.

Utilitza les crides a l’acció:

Afegeix una CTA, una crida a l’acció, una demanda a fer una activitat. Volem aconseguir alguna cosa amb el post que hem escrit i ho diem clarament: més interacció? Més comentaris? Més likes?

Alguns exemples de CTA que et poden ajudar són:

  • Clica dos vegades a la foto si hi estàs d’acord
  • Demana que anomenin algun amic/ga a qui li pugui interessar
  • Convida’ls a anar al perfil i clicar al link (com a alternativa ja que no pots posar links als posts d’Instagram)
  • Fes una pregunta

Deixa espais entre paràgrafs

Si escrius textos llargs a Instagram, per millorar la lectura, el millor és deixar espais entre paràgrafs. Que el text respiri i sigui més senzill a la vista, sinó el lector pot deixar de llegir.

Tingues una veu de marca

La importància de tenir una veu igual pels nostres posts, emails i web. Cada marca té una personalitat, una manera de parlar. Pot ser la mateixa personalitat de la persona que hi ha al capdavant, pot ser no. Si és una marca que tracta la comunicació amb humor, els seus escrits a Instagram també han de destil·lar humor.

Si és una marca que busca l’elegància i un vocabulari recargolat, aquest s’ha de mantenir també a tots els seus punts comunicatius.

Llegeix en veu alta. Et sona bé el que llegeixes?

Centra’t en pocs temes per comunicar

Fes setmanes temàtiques o dies temàtics, per exemple dedica els dilluns a consells sobre la cura de la pell.

Parla sobre la cura de la pell si és una de les temàtiques de la que ets expert. I dedica’t a parlar principalment de tres temes, quatre com a molt, dels que ets experta.

Per exemple, en el meu cas, els meus temes són els continguts, els calendaris editorials i la curació de continguts. I al voltant d’aquests tres temes gira la meva comunicació a Instagram. Per feina conec altres temes, trucs per Instagram, les novetats que prepara Facebook… però no els destaco perquè no és amb el que vull que se’m conegui, no són amb els temes amb els que em vull focalitzar.

Escriu per blocs temàtics

Relacionat amb el punt anterior, quan escriguis sobre la cura de la pell aprofita per escriure tres, quatre o cinc publicacions seguides. Les programaràs en temps diferents però a l’hora d’escriure et serà molt més senzill enfocar-te en una temàtica.

Utilitza amb lògica els hashtags

Fes una barreja entre hashtags molt utilitzats del teu sector amb altres hashtags no tant utilitzats. Els més utilitzats et poden donar la possibilitat d’aparèixer a la secció Explore page, encara que al mateix moment el teu post quedarà amagat amb totes les publicacions amb el mateix hashtag.

Utilitza hashtags rellevants entre el teu sector i entre els teus seguidors, els que saps que ells utilitzen per buscar contingut.

Juga amb els hashtags. Canvia’ls, posa’n de nous i mira les estadístiques que t’ofereix Instagram per saber quanta gent t’ha descobert a través dels hashtags. D’aquesta manera podràs fer una llista dels hashtags que són més interessants pel teu públic.

Cuida els textos de les stories

Els stories poden ser sense text si la imatge és prou comprensible, si l’acompanya música… En cas contrari és interessant afegir un text que complementi la imatge, que li doni un context.

Poden ser textos informatius o textos que animin a fer una acció per part del lector (visitar la web, mirar l’últim post publicat, respondre…)

Si fas stories en format vídeo és recomanable posar subtítols o explicacions sobre el que s’està parlant. No sempre es pot o es vol posar el volum a la stories però es vol saber de què es parla.

Si després de llegir aquests consells creus que necessites ajuda per escriure els teus texos per Instagram, mira com et puc ajudar.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies