fbpx

Com començar un blog

Per les empreses que ja estan instaurades (siguin petites o grans, tinguin més o menys història darrera), tenir una web moltes vegades ja és un fet. Per les emprenedores que comencem, el primer pas és obrir un blog. Així ho vaig fer jo fa uns anys, amb una idea diferent a com han anat les coses però ja, inconscientment, creant-me una marca personal. Amb els anys he après molt sobre blogger, wordpress i bloggejar en general.

Una de les primeres coses que he après és que la majoria dels anunciats de blogs per emprenedors tipus “crea un blog i guanya diners” és fals. Sí. Sap greu dir-ho però per monetitzar un blog necessites molt més que crear un blog.

El blog és la porta d’entrada al teu negoci, és el que aconseguirà que et donis a conèixer, aconsegueixis visibilitat i d’aquesta manera els teus clients potencials comprin els productes o serveis que ofereixis. I sí, tenir un blog és important per aconseguir que guanyis diners amb el teu negoci.

Com començar un blog?

De què parlaràs al blog? Quina serà la temàtica i quina relació tindrà amb la teva marca? A través del blog crearàs una reputació per la teva marca o per tu mateix si és un blog de lifestyle per exemple. Has de tenir clar la temàtica del blog perquè el que escriuràs haurà d’estar relacionat sempre amb aquesta temàtica. I ja que has d’escriure, assegura’t que el tema t’apassiona. Quan més t’agradi i el conegui, més fàcil serà fer-ho veure als teus lectors i que confiin en tu.

Quan es vol crear una plataforma blog es pot optar per tres opcions preferiblement: WordPress.com, WordPress.org i Blogger. La diferència entre wordpress.com o wordpress.org és que la primera opció és gratuïta, amb limitacions de disseny i no té el domini personalitzat. Blogger pertany al món Google. Com wordpress.com és gratuït, és limitat en el disseny i no té un domini personalitzat, però és una bona eina per començar per la seva senzillesa i fàcil domini.

El branding és important. Has sentit a parlar de branding últimament? Sí, el terme fa anys que forma part de la vida de les marques però s’ha posat de moda ara dit en anglès. Assegura’t que la imatge, tipografia i colors del blog segueixen una lògica.

Crea un calendari editorial. Et servirà per saber què escriure i publicar en cada moment, per evitar buits i ser regular en la publicació dels teus posts. I, encara que sembli que et porta feina, et facilitarà la redacció de posts amb temps suficient.

I quan ja tinguis blog no oblidis promocionar-lo. Anuncia-ho a les teves xarxes socials, ofereix el contingut que publiques a Facebook, Instagram, Twitter…

I per monetitzar un blog?

Si ofereixes serveis o productes anuncia-ho al blog perquè sigui la porta d’entrada als teus clients. Perquè darrera el que estàs venent a través del blog en veritat hi ha una empresa. Petita, mini o gran. Però una empresa. El blog és el mitjà de comunicació del servei que ofereixes.

Vols saber més sobre la creació de blogs? Apunta’t al curs online Per què és important tenir un blog. Rebràs per correu, durant 7 dies, diferents lliçons i exercicis per fer el pas a bloguejar.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.