fbpx

Com aconseguir comentaris a Instagram

Tot i que les imatges són el que ens criden l’atenció quan entrem a Instagram, són els textos els que acaben fent-nos seguir una marca, voler saber més d’ella i finalment convertir-nos en una clienta. Amb els textos comencem una relació marca-client.

Al post Històries que captiven a Instagram et parlava de comptes d’instagram que em tenen enamorada pels seus textos. Cada un té el seu estil. I cada estil és diferent al meu.

I escriure un bon text també et portarà comentaris. Recordes que et vaig explicar que escriuria un comentari a cada un dels posts de la Caterina Pérez?

I els comentaris et portaran visibilitat. Jugaràs contra l’algoritme a favor teu.

Però quins altres beneficis aporta deixar comentaris?

Ara que està apunt de desaparèixer la visibilitat dels likes a Instagram, els comentaris encara tindran més importància. Però independentment d’això, fer comentaris als comptes que ens interessen tenen diferents beneficis:

  • Ara que no tindrem likes, els comentaris seran una forma de demostrar que el nostre contingut interessa. Si el nostre contingut interessa serà més fàcil que aparegui a l’apartat Explore d’Instagram perquè usuaris amb gustos semblants al dels nostres seguidors, ens puguin descobrir. També apareixerem abans al feed del nostre seguidor.
  • Creem relacions. Fer un like pot voler dir moltes coses: ens agrada la foto, ens interessa el que ven, hi estem d’acord…, però un comentari reafirma que confiem en la persona, el compte, que visitem. No començaríem converses amb qui no ens interessa.
  • Sabent que qui ens deixa un comentari vol establir saber més sobre nosaltres, aprofitem sempre per respondre. I les respostes poden ser una bona ocasió per establir una conversa, per respondre dubtes, per demostrar que sabem del que parlem…
  • A falta de poder compartir els nostres posts, es poden fer mencions a través dels comentaris, així els nostres seguidors fan arribar el post als seus amics o persones que creuen que els hi pot interessar.

Com aconseguir que et comentin als teus posts d’Instagram?

El contingut. El contingut escrit és el que et donarà la possibilitat d’arribar als teus seguidors i animar-los a escriure. Clar que una bona foto, una selfie, farà que tinguis comentaris de l’estil “quina foto més bonica” o “guapa” però no són els comentaris que busques.

Aprofita el contingut per animar la conversa, no et quedis amb un “Bon dilluns, estrenem nova col·lecció de llibretes. Link al perfil”.

Si el que vols és que et comentin aprofita per preguntar o per iniciar una conversa.

Dos exemples:

Dilluns. Fa mandra començar de nou després d’un cap de setmana de relax. Però amb les noves llibretes que acaben d’arribar, escriure cada dia una mica no costa gens. Tu què hi escriuries?

S’acosta l’aniversari de l’amiga que porta a la bossa una o dos llibretes de diferents mides i per diferents temes. I encara no tens regal. Etiqueta la teva amiga #llibretaadicta i clica al perfil per descobrir la nova col·lecció.

Amb aquests dos exemples la marca parla directament a algú i venen ganes de contestar, d’etiquetar una amiga o explicar quin ús li dónes a les llibretes.

I això és el que ens interessa. Oferir raons per comentar.

Vols algunes idees per animar a comentar?

  • Comparteix alguna cosa que hagis après. Ho fa molt bé l’Eva Mititieri en els seus stories setmanals on pregunta pels aprenentatges que fem fet durant la setmana.
  • Comparteix una història personal, alguna cosa que t’hagi passat. Et mostrarà més humana.
  • Explica els teus plans de futur
  • Demana consells o opinions d’un producte que estàs creant

A les teves publicacions no pots oblidar d’utilitzar els famosos CTA. O Calls-to-Action. Que serà la manera que convidis als teus lectors, als teus seguidors, a fer un proper pas. Sigui comentar, sigui visitar la teva web:

  • Clica a la bio
  • Clica al link de la bio
  • Menciona a una amiga que…
  • Tens tota la info al blog
  • Comparteix amb el hashtag…

I recorda que entre els Destacats del meu Instagram podràs trobar Tutorials sobre eines com Later, que t’ajudaran a programar els continguts d’aquesta xarxa social.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies