fbpx

SPAM: Com evitar que el nostre correu es perdi per l’espai

Envies un correu i només el 25% dels teus lectors el llegeixen. Et desanima. Però més et desanima quan veus que molts d’ells et comenten que no reben els teus correus o que els hi van directe a SPAM.

Saps que hi ha maneres per evitar que ets teus correus siguin considerats correus brossa i puguin entrar a la safata d’entrada sense problemes?

spam-emailmarketing

Com pots evitar l’SPAM?

Des que es va canviar el reglament de la LOPD que les adreces d’email que tenim en les nostres bases de dades haurien de ser de persones que ens han donat permís perquè els enviem correus.

En general aquestes persones ens tenen a la llista de remitents segurs però tot i això pot ser que els seus correus arribin a SPAM o correu brossa.

Si el que fas és comprar bases de dades o llistes de emails, o revises webs de clients potencials en cerca d’enviar correus massius, tens moltes possibilitats que els teus correus no arribin al destinatari.

La idea de comprar llistes de emails ja se’m fa rara i ho trobo d’una idea de vendre que no va amb mi. Tot i que ho he posat en primer punt espero que no ho feu com a cosa habitual.

Consells per evitar SPAM

Però si ens posem a la idea que els nostres subscriptors són a la base de dades hi són perquè així han volgut, hi ha altres coses que has de tenir en compte:

  1. Escriu subjects que atreguin però evita que tinguin signes d’exclamació. Sí, molts correus ho detecten com a SPAM.
  2. En aquests “subjects” tampoc facis servir les paraules que es consideren més “spammejables”, com gratis, regals, les teves comandes (sobretot quan són en castellà o anglès)
  3. Els correus, quan més senzills millor. Correus amb Flash, vídeos encastats o formularis, acostumen a arribar a l’SPAM.
  4. Imatges. Parlem de fer textos senzills però a vegades és necessari posar-hi imatges. Com també s’ha de fer al blog i a la web en general, acostuma’t a que les teves fotos tinguin una descripció al camp “alt text”.  Alguns correus, si no es configura diferent, bloquegen les imatges. Com a lector hi ha dues opcions: clicar que ensenyin les imatges o llegir la descripció que tu has escrit a la fotografia.
  5. Si vols adjuntar algun document en els teus correus, fes-ho amb un link en el text del correu. Moltes plataformes d’email és la manera habitual d’afegir documents, com a links.
  6. Neteja la llista de subscriptors. Sobretot els subscriptors que no llegeixen mai o quasi mai els teus correus. Per posar-te un exemple t’explico que cada dia rebo un correu d’una marca que segueixo. No sempre em llegeixo el correu, moltes vegades el deixo per llegir-los al final de setmana. Perquè cada dia m’envien un consell. Molt interessant, però accepto que a vegades cansat. El resultat de no obrir els seus correus? Que ara m’entren directament a SPAM….
  7. Moltes vegades ens molesta el peu de foto que les plataformes de email marketing posen quasi automàticament. Però és important tenir aquest peu de foto, amb la informació bàsica de la nostra marca i sobretot amb els botons de desubscriure’s o actualitzar les dades. Tenir aquest teu ajuda a dir que el teu correu no és SPAM.
  8. Els teus correus arriben als usuaris amb el teu nom o amb el de la marca? En el meu cas, com que és arca personal, arriben com a Roser Manté, però per exemple a Dóna’t un Impuls arriben segons qui l’envia: Presidència Dóna’t un Impuls, Comunicació Dóna’t un Impuls… Està demostrat que arriben millor que quan sols posen Dóna’t un Impuls.

Com sempre, escriure un correu i que arribi al màxim de subscriptors, porta feina. Volem evitar que els nostres correus arribin a SPAM i que tots els subscriptors, realment interessats en els nostres productes o en nosaltres, puguin rebre tota la informació. Per això el pas bàsic és fer una revisió dels punts més importants per evitar ser SPAM.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.