fbpx

Content curation: Resum i articles interessants

Sembla mentida que juliol ja s’acaba. No vull ser negativa però… quasi ha passat la meitat de l’estiu. I amb l’estiu les idees. Si ets com jo, estaràs aprofitant l’estiu per veure com van els objectius que et vas marcar al gener, per encarar el setembre amb noves idees…

Tinc dues idees que fa temps que em passen pel cap. Van i venen. Sóc de les que crec que les idees que retornen signifiquen alguna cosa. Algun dia es faran realitat.

La primera idea té a veure amb aquesta enquesta. Al setembre en donaré els resultats així que encara tens temps de contestar-la.

La segona idea té a veure amb podcasts i content curation. Fa temps que li dono voltes i encara no he trobat la manera. Però ho tinc allà. Així que idees benvingudes.


Foto de Plush Design Studio, Pexels

I per si no saps què és la content curation, et deixo alguns dels meus posts, on he parlat de la content curation i de bones pràctiques

Content curator, paraula per definir la meva feina

Els últim anys les paraules copy (copywriting), community manager i social media manager s’han anat extenent i s’han fet habituals. Quan les dius la gent acostuma a tenir una idea, encara que sigui vaga, de quina és la seva feina. Content curation encara està relegat a un segon terme, moltes vegades confós amb el community manager. Però en una estratègia de comunicació en xarxes socials, quan el que es busca és dotar de confiança al lector, fer curació de continguts és un element clau.

Els meus inicis com a content curator

El que he après amb aquest temps és que a la vida real ja fem curació de continguts, encara que no li apliquem aquest nom. I que molta de la comunicació que fem és d’oferir continguts interessants als nostres lectors. Perquè hem d’evitar ser egocèntics i parlar d’alguna cosa més que “del nostre llibre”. O hem de parlar d’ell indirectament.

Aprofitem la content curation per donar valor als nostres productes

La curació de continguts no és una estratègia que va sola en la comunicació digital, sinó que va acompanyada d’altres estratègies i el que pretén és donar de valor al nostre coneixement. La curació de continguts parla de nosaltres. Parla de la nostra expertesa. En aquest post trobareu com es pot utilitzar per donar valor.

Passos per crear una estratègia de continguts i tècniques per fer-ho

Els sis passos necessaris per poder definir una estratègia i començar a buscar informació per poder-la difondre. És el primer post que us porto, però també dues tècniques que es poden fer servir: la citació i el re-titulat

Com faig curació de continguts pas a pas

El meu dia a dia es basa en llegir molt i escriure. Haig d’estar informada per poder escriure els meus posts o els posts de les meves clientes. I en aquest post explicava com ho faig.

Una carta viral pot ser un bon cas de content curation

I per acabar una mostra de curació de contingut molt elaborada, i que a més es va fer viral. Perquè tot i ser una carta d’una professional mèdic, amb continguts que per no entesos es pot considerar difícil de seguir, la seva manera planera d’explicar-ho i la documentació aportada el converteixen en un cas de content curation de nivell superior. http://www.rosermante.cat/carta-viral-content-curation/

T’animes amb la curació de continguts? Si és així, cara a setembre tinc novetats.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.