fbpx

Quines són les preguntes que hauries de fer a un Community Manager abans de contractar-lo?

 

6 preguntes community manager

Segurament el primer que et passa pel cap quan vols contractar un Community Manager és quan deu cobrar per la feina. Sí, és una de les preguntes que t’has de fer. Però dintre del preu hi ha tantes coses que és difícil valorar només amb això.

Per exemple, fa poc vaig veure un article sobre quan costaven uns texans. Sabeu quan costen? El que estiguis disposada a pagar per ells. Aquesta és la conclusió. Perquè hi ha diferents coses que has de tenir en compte quan decideixes comprar un producte o servei.

Així que avui et plantejaré algunes preguntes que t’hauries de fer a l’hora de contractar un community manager.

La seva manera de comunicar escau a la teva marca? Potser et semblarà una pregunta molt òbvia però no ho és tant. Vols contractar el community manager freelance que també porta la comunicació d’aquella empresa tant puntera i així créixer ràpidament el número de seguidors. Però creus que la seva comunicació és agressiva. Té un to de veu fort i tu tens una empresa de detalls i sofisticació. Hi escau? Amb aquest exemple tant extrem és fàcil de veure que no seria el millor community manager per tu.

Té blog? Lligada amb la pregunta anterior, si no coneixes altres clients seus et pots basar en el seu blog i a les seves xarxes socials per saber si la seva comunicació t’agrada i t’escau.

Amb quin tipus de contingut acostuma a treballar? En la comunicació hi ha molts tipus de continguts i tu potser et vols centrar en un tipus en especial: email marketing, xarxes socials, blog… Busca a qui domini més la part que t’interessa. (I sí, estaria molt bé que em diguessis: és que l’email marketing no és feina del community manager però ja saps que al final, en nom de community manager hi caben moltes coses).

Un altre tema que per mi és important és si la seva comunicació es basa en parlar solament de la marca per la que treballa o està obert a convertir el client en un referent pel coneixement que té sobre el sector en el que treballa.

Té un equip amb qui treballar (fotografies, vídeos, dissenys…)? Un community manager no ho fa tot. Encara que no ho sembli, no toquem totes les tecles. Així que si tu no tens un dissenyador de capçalera que li pugui dissenyar infografies, o material a utilitzar, assegura’t que ell pot tenir un equip o col·laboradors amb qui tractar aquests temes.

Quin serà el tracte amb tu? Per mi és bàsic. La comunicació amb el client. Cada quan li donaràs informació perquè ell pugui treballar? Cada quan ell et farà un report de la feina feta o t’explicarà quina és la estratègia a seguir? A mi m’agrada el contacte directe amb els clients, saber què necessiten, explicar quines són les meves intencions a l’hora de publicar, deixar que ho valorin…

Quina és la seva manera de treballar? Com s’organitza a setmana, o el mes? Com s’organitza un projecte nou com la comunicació de la teva marca? En el meu cas quan m’arriba un nou projecte primer en faig un pla de comunicació. Em serveix per conèixer l’empresa, saber els seus punts forts i dèbils i poder-ne així estructurar les seves necessitats abans de traçar un calendari editorial. Una vegada comencem a treballar els continguts preparo les fonts d’informació, inspiració i referència per estar actualitzada en tot moment i a través d’aquestes fonts i de les necessitats del client en vaig fent el calendari setmanal, que pacto amb el client.

 

Aquestes són les 6 preguntes bàsiques que per mi t’has de fer quan busquin un community manager. N’afegiries alguna més?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.