fbpx

Encara es llegeixen blogs?

Vaig començar a escriure un blog quan es consideraven diaris online. Era un divertimento. Vaig descobrir grans blogs durant aquella època. Teixíem complicitats com si fos una comunitat de veïns. No ens coneixíem més enllà de la pantalla.

Després en vaig escriure un altre. De feina. Un diari també, però que volia reflectir el dia a dia de la meva professió. Com molts blogs que seguia en aquell moment, va anar derivant a un tema més professional.

llegeixen blogs 2020
Foto de Vlada Karpovich, Pexels

Entre uns i altres crec que porto 15 anys llegint i escrivint en un o altre blog. D’escriure un diari a escriure pensant en el lector, en Google… I arribem al 2020 i la pregunta és obligada:

Encara es llegeixen blogs?

Tal com explica Ryan Robinson, l’any 2020 havia de ser l’any del blogging. És el que s’esperava per aquest 202 abans que la covid-19 ens canviés els plans. Però… ha afectat al blogging? Doncs podríem dir que sí però per la part bona.

Durant aquestes setmanes tancats a casa la interacció a les xarxes, la cerca d’informació, ha augmentat. També les marques s’han hagut d’adaptar a aquests canvis. No poden vendre, on han d’anar els esforços de comunicació?

A crear marca.

I una bona manera de crear marca és amb un blog.

Per què la gent llegeix un blog?

Per aprendre. Per aprendre i veure les tendències del seu sector. No estem interessats a llegir sobre un producte concret, volem llegir sobre com aquest producte es vincula amb el sector en el que es mou. Perquè no estem aïllats, els nostres productes o serveis tenen una utilitat en un sector o en una situació concreta.

Per aprendre no les tendències sinó com treballar en el sector. Els blogs amb tutorials, guies, pas a pas… tenen moltes visites. Un exemple clar i fàcil són els blogs de receptes de cuina. En aquest cas moltes vegades el lector no vol ser cuiner o pastisser, però a tu, com a blogger t’està donant reputació pel dia de demà vendre o trobar una feina.

També hi ha qui llegeix un blog perquè l’inspira, el fa riure, gaudeix de la lectura. Són els lectors que no treballen en el teu sector però que estan interessats en com t’expliques. Un altre cas on guanyes reputació.

I en moments que el que volem és crear marca, aconseguir una bona reputació és important.

Escriu un blog. Els blogs són la millor eina per a guanyar confiança amb el teu lector. Els blogs són propis, no depenen d’algoritmes. Et permeten oferir contingut gratuït, inspirador, educador, sobre el teu sector. Et crees una imatge de marca i una reputació al sector.

I el lector sempre podrà tornar a buscar aquell post.

T’animes amb el blog?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.