fbpx

La content curation en temps de covid-19

Tinc la sensació que mai havia estat tant pendent de les notícies com aquestes últimes setmanes. No puc veure les rodes de premsa ni les notícies a les hores que toca, és el que passa quan has de treballar, participar a les mil i una videoconferències amb activitats diverses i conciliar amb la família.

Així que les meves fonts d’informació són les xarxes socials i els diaris digitals. I és un problema. O dos.

No només fa que estigui pendent tot el dia de la última notícia, també fa que llegeixi moltes notícies repetides (i esbiaixades), algunes fake news i molts, sobretot, molts comentaris i opinions diverses.

Tenir tanta informació a mà acaba provocant patir una infoxicació.

la content curation en temps de covid-19
Foto de Suzy Hazelwood, Pexels

Què és la infoxicació?

La infoxicació és l’excés d’informació. Rebem tanta informació de diferents imputs que acabem sobrecarregats i no podem aprofundir en les notícies. Consumim bàsicament titulars, no tenim temps de llegir més.

En anglès es coneix com a “overload information”. I acaba tenint relació amb les fake news. Com que no aprofundim a les notícies que ens arriben, fem cas sols als titulars i els escampem com a notícies certes. Tots acabem patint de les fake news.

La content curation en temps de covid-19

He parlat diferents vegades de les avantatges de la content curation. Una de les avantatges principals és evitar la infoxicació, perquè ben tractada, la content curation t’ajuda a separar la informació que t’interessa de la que no.

I en temps com els actuals el paper de la content curation és d’allò més interessant i necessària. Són en moments on hi ha un excés d’informació quan veig més útil la content curation. I el paper de la curator. Algú que et faciliti la feina i et faci arribar aquesta informació ja processada.

I en aquests temps de covid-19 he descobert algunes comptes que fan aquesta feina per ajudar-te a estar informada en allò que més t’afecta, sigui l’àmbit que sigui:

– A l’Eva Belmonte la vaig descobrir a través de Twitter arran de diferents comentaris que feia respecte el BOE. Cada cop que surt un BOE nou se’l llegeix i en fa un resum, que publica a Civio i retwiteja a Twitter. Ofereix el que es necessita ara mateix: un resum entenedor del BOE per a tothom, no només per experts.

En Dani té una empresa de videojocs. El vaig descobrir també a Twitter arran d’un dels seus fils llargs, un fil ple de content curation. Cada tweet parlava d’un article de diari diferent, per explicar una història. No recordo la temàtica. El que recordo és que volia denunciar les fake news. Posava enllaços als diaris per fer patent que el que deia era cert, i t’ho creies i no obries l’article del diari. No verificaves el que deia. Te’l creies. L’últim tweet ho destapava. Quan li ve de gust, i ara pel confinament és força sovnt, fa fils sobre la crisis del covid-19. Algunes vegades tremendista, altres còmic. Tot un curator.

– Un dels casos més típic de la content curation, el periodisme. Aquest article de Der Spiegel és un clar exemple (només que per mi li falten els enllaços a les notícies de les que parla). Agafa les notícies de diferents països i les detalla, posant-les en context.

– A Dóna’t un Impuls envien un correu (cada vegada que hi ha notícies noves) amb les ajudes detallades que plantegen les institucions per a les empreses i autònoms, el seu sector.

Creus que és important la feina de la content curator? En podem obrir un debat a les xarxes

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.