fbpx

Green Friday, Black Friday o Cyber Monday…

black friday

Coneixes la història del Black Friday? Segur que sí… és la manera d’activar les ventes als Estats Units, quan comença la temporada de compres nadalenques el dia després del Dinar d’Acció de Gràcies. I es fa amb grans descomptes. Algunes veus diuen que així sortien de moments de crisis, altres que es diu negre pel color dels comptes corrents, que passaven de vermells a negres gràcies a les compres dels consumidors.

I com que als Estats Units són marketenians de mena, van crear un dia de la setmana especial per la venta, amb descomptes. Era el Black Friday.

Al cap de poc, amb l’augment de les ventes online, va entrar en joc el Cyber Monday. Tres dies després, el dilluns, les ventes de productes online tenen un descompte especial.

No podem negar la realitat. Molta gent s’ha apuntat a aprofitar les avantatges dels descomptes del Black Friday (qui no recorda els anuncis de MediaMarkt?)

Però també han sortit alternatives al Black Friday. Com és el cas del Green Friday.

Cada any per aquestes dates em plantejo si Black Friday o no Black Friday. Si Cyber Monday, si Green Friday… cada any tinc un debat intern. Com a consumidora no he aprofitat encara cap dels descomptes. La veritat, compro quan ho necessito, i si s’acosta la data potser m’espero, però comprar per comprar no ho faré. I casualitats de la vida, encara no he tingut necessitat de comprar res durant aquestes dates.

Per altra banda penso que els descomptes, en general, no m’agraden. Tinc la sensació que es perd el valor del que es dóna. No ho negaré, n’he fet, però en comptades ocasions i mirant molt què ofereixo i què m’aporta.

Quan es tracta de grans companyies, aprofitar un descompte no em sembla malament. Surten guanyant de totes totes. El que no tinc tant clar és el que passa amb les petites empreses.

I d’aquí va sorgir la idea del Green Friday que fa la Maria Negro de El Hervidero de Ideas. Ja que està estudiat que gastem molt pel Black Friday, doncs què menys que aprofitar-ho per donar a conèixer una altra forma de consumir?

greenfriday

La idea de donar a conèixer marques noves, més petites, que treballen diferent, m’agrada. Forma part del meu mantra.

Però és necessari que per donar-nos a conèixer haguem d’oferir descomptes? A vegades tinc la sensació que les petites empreses vivim de fer descomptes contínuament. Qualsevol excusa és bona.

I crec que no és bo.

Crec que hi ha altres maneres, i poc a poc van apareixent. Com per exemple:

jocomproalpoble

Jo compro al poble, una iniciativa dels consells comarcals, en aquest exemple de l’Anoia.

 

producte proximitat

Producte de proximitat, per impulsar el consum de productes agroalimentaris de proximitat a Catalunya.

 

talentlocal
Jo regalo talent local, iniciativa que busca promoure entre els consumidors i els mitjans de comunicació el col·lectiu d’artesans locals.

 

També hi ha el dia del no comprar res. El coneixeu aquest? Si sabem jugar-hi, també ens pot beneficiar donant a conèixer una altra manera de treballar i de comunicar, més conscient.

Si necessites ajuda per plantejar la teva campanya o per unir-te en aquestes campanyes, en podem parlar. Perquè, siguis de Black Friday, Green Friday, Jo compro al poble o Jo regalo talent local, és important comunicar-ho. Sense una bona comunicació no hi ha venda.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.