fbpx

Facebook: com aconseguir més engagement a la nostra pàgina

Facebook engagement pagina

“Facebook!! Ajuda’ns a tornar a arribar a la gent!” Aquest era el comentari que vaig rebre a la pregunta: què t’agradaria saber per un proper post?

I aquest comentari el vaig rebre abans que esclatés tota la polèmica de Facebook i les dades, i que hi hagués qui digués que es volia donar de baixa d’aquesta xarxa social. Però tot i els comentaris negatius, Facebook continua sent la xarxa més utilitzada a casa nostra.

És cert que la possibilitat de ser vistos a Facebook cada cop és més difícil, sobretot quan des de la companyia volen tornar als seus orígens i ser una xarxa social d’amics i per amics. Però això no vol dir que les empreses petites ho tinguem tot perdut. Encara hi ha maneres d’aconseguir visibilitat.

Així que avui veurem com podem crear posts que ajudin a la visibilitat, així com altres tàctiques per a petites empreses.

Crea esdeveniments. Si estàs preparant fer un taller de flors, un concert al teu local o començar les rebaixes, crea un esdeveniment a Facebook per anunciar-ho i que la comunitat, els teus seguidors, puguin comentar si hi assistiran o no. Amb els esdeveniments aconsegueixes més visibilitat i més interacció amb els usuaris.

Recorda, quan crees un esdeveniment, omplir el màxim de dades possibles. Tens la possibilitat de convidar com a màxim 500 persones, i utilitza l’espai de mapa o afegir direcció perquè sigui fàcil saber on és el taller.

Comparteix els comentaris i testimonis dels teus clients, quan aquests siguin positius i t’aportin alguna cosa bona. Hi ha dues formes de compartir testimonis, que poden ajudar:

  • Demanar directament el testimoni al teu client
  • Compartir captures de pantalla de comentaris positius que hagin fet de tu a altres xarxes socials.

Aprofita, sobretot en els esdeveniments, per mencionar negocis locals (amb els que col·labores), esdeveniments o grups que consideres d’interès per als teus lectors. No ho facis a totes les publicacions, però anomenar a persones o negocis que consideris influents/ interessants pel contingut que ofereixen et farà que siguis visible en aquests negocis i de rebot als seus seguidors.

Els grups són un espai on els seguidors tenen la possibilitat de debatre amb l’empresa. A més, la creació de grups genera una comunitat lleial a l’empresa, que et segueix i que vol aprendre amb tu. Amb els grups pots crear networkings, trobar col·laboracions i establir-te com a usuari expert. Coneixes la Comunitat Empreses que comuniquen?

Pots fer sortejos o promocions però jo no en sóc molt partidària. Aconseguiràs nous seguidors però hauràs de valorar quin tan per cent (normalment petit) vol realment seguir-te i quin ha entrat perquè vol el regal. Altres casos són els promocions per a seguidors que puguis demostrar que porten més temps seguint-te o que coneixen bé la marca.

També pots crear anuncis. Has de tenir en compte que si no aportes contingut a la pàgina, si no la mantens actualitzada, aconseguiràs el teu objectiu de tenir més seguidors però no de tenir més visibilitat.

Per acabar: com ha de ser el post perfecte de Facebook?

Ha de tenir un enllaç, a la teva pàgina web, a un article que consideres interessant. Serà una font de tràfic important cap a la teva web. Alguns experts diuen que l’escrit ha de ser curt i concís. No hi acabo d’estar d’acord. Tot i que forces vegades és millor un contingut curt, Facebook no té limitació i es pot aprofitar per escriure un bon text. Si aquest és interessant, resol un problema o dóna a conèixer una problemàtica, no té perquè no ser compartit o comentat (pots pensar per exemple en les cartes que es comparteixen a vegades, sovint associades a polèmiques que han sorgit a la societat).

Un altre punt per tenir un post perfecte és ser oportú. Publica quan tens més seguidors connectats. Això vol dir que has de mirar les estadístiques per saber quan és la teva millor hora. Normalment aquestes hores són a primera hora del matí, migdies i vespres, però repassa les teves estadístiques.

Planifica el contingut. No publiquis quan te’n recordis sinó que hauries de tenir un calendari amb les publicacions marcades (si necessites ajuda pots consultar el Calendari Mensual de continguts per a Xarxes Socials).

Recorda que els teus posts han de resoldre un problema o un dubte, donar informació i ser d’interès pels teus lectors.

 

I amb aquests consells espero que la teva visibilitat a Facebook millori i aconsegueixis guanyar encara que sigui una mica la batalla contra l’algoritme d’aquesta xarxa social. Però recorda, es necessita temps i constància per aconseguir resultats.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.