fbpx

Quin és el meu dia a dia com a social media manager?

dia a dia social media manager

Tot i que a vegades la meva feina pugui semblar seure’s el divendres a programar tots els continguts de les xarxes socials de la setmana següent i anar esperant que es publiquin per veure els “likes” i els comentaris, i respondre, la veritat és que darrera la feina del divendres hi ha més coses.

Quin és el meu dia a dia com a social media manager?

Recerca: Faig molta recerca sobre els temes d’interès, sobre el sector en el qual treballo (sigui el meu o el d’un client) i vaig apuntant les idees que em semblen més interessants.

Content curation: Dintre de la recerca em marco aquells continguts que crec que tenen prou importància per ser donats a conèixer i compartits

Calendari: És la base perquè pugui treballar còmodament. Tenir un calendari on hi hagi marcats els dies especials, les promocions i esdeveniments. I fer, sobre aquest calendari, les propostes de contingut que es compartiran tant al blog com a les xarxes.

Escriure: Escric. Escric molt. En llibretes, a l’ordinador, en papers solts i fins i tot en agendes que utilitzo sols per això. Perquè crec que una bona base per estar present a les xarxes socials és el contingut escrit que es publica.

Community manager: En aquest sac hi entra molta cosa. Significa estar pendent de quan es publica el post que has preparat, dels likes, dels comentaris per respondre correctament, però alhora significa estar escoltant (o llegint) què comenten els teus seguidors de tu o d’altres marques per saber quins interessos tenen, seguir a noves persones que consideres interessants…

Analitzar: Perquè el contingut que fas no és qüestió de publicar i ja està, sinó que necessites saber com està funcionant. Veure les mètriques mensualment, tenir apuntat quan has fer una publicació especial per saber si ha funcionat o no…

Així omplo el meu dia a dia.

Així que si:

  • Tens la sensació que no tens temps per escriure, estar pendent dels teus seguidors, revisar què diuen de tu, analitzar el dia a dia…
  • Ha arribat un punt que, amb tants canvis d’algoritme, et perds i no saps què ni quan has de publicar
  • Tens la sensació que vas fent una mica d’aquí una mica d’allà sense estratègia
  • Et vols centrar en la part creativa del teu negoci, no en una part sola com és la comunicació
  • Arribes a no gaudir de les xarxes socials, tu que vols entrar a fer una mirada al teu mur i veure fotos d’altres o posts d’altres pel sol goig de veure’ls.

Potser ha arribat l’hora que et plantegis posar-te a les mans d’un social media manager que t’ajudi en la comunicació online de la teva marca.

I si no saps com fer aquest pas, la meva guia Quin tipus de social media manager contracto? et pot ajudar a saber escollir.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.