fbpx

Defineix la teva veu segons la teva personalitat de marca

Un dels dubtes principals quan escric contingut per clients és: i com pots fer-ho perquè sembli que escrigui jo?

És clar que hi ha diferències entre la teva forma d’escriure i la meva, però sempre intento adaptar-me al màxim a la teva manera d’escriure, a la teva manera de parlar, a veure quines paraules utilitzes més sovint.

També m’ajuda molt saber que la marca sobre la que estic escrivint té un branding definit i fins i tot una personalitat de marca.

És un dels primers aspectes que treballo quan m’haig de posar a la pell d’una marca.

Sí, la meva marca és Sàvia. És així com he volgut que sigui i com m’hi he sentit més identificada quan busco continguts que puc escriure, que puc compartir… M’ajuda a saber trobar-li el punt exacte del que vull comunicar.

Les marques amb les que treballo també tenen un arquetip definit. Cada un el seu, que es poden repetir o no, però que em serveixen a mi per trobar-hi el seu punt exacte, el seu to de veu.

Per poder-ho tenir present quan escric tinc el meu propi moodboard, el de cada marca. Amb alguna imatge clau però sobretot amb paraules, amb petits textos o reflexions.

Els hi imagino una música, unes cançons, i un despatx. Com seria treballar físicament a la marca en qüestió? Què sonaria al seu Spotify?

Treballar amb arquetips m’ajuda a crear una veu pròpia i a generar continguts. No només pel moment en que es crea la web, sinó en el seu dia a dia comunicatiu. Perquè podem definir molt bé la imatge visual i el to de veu correcte per a la web, però aquest s’ha de mantenir en el què compartim i en el que publiquem cada dia.

D’aquí van sorgir les Guies L‘arquetip de marca i el seu contingut. Són guies amb exemples reals de grans empreses i emprenedors que destaquen no solament per la seva imatge sinó pel contingut escrit que comparteixen. Marcant una veu pròpia i alhora seguint una coherència de personalitat de marca.

Si no saps quin és el teu arquetip de marca, pots fer el test. Amb el teu arquetip i els exemples que et mostro en aquestes guies sabràs com escriure contingut per a les teves xarxes socials. Amb coherència. Amb personalitat.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.