fbpx

Com crear una estratègia de continguts a Instagram

estrategia Instagram

Instagram. La xarxa que més ha crescut aquest últim any i en que les marques s’estan centrant més per a la seva comunicació: aprofitant qualsevol canvi que realitzi la xarxa (vídeos només per a seguidors amb Stories, publicació de diferents fotografies en un mateix posts…). I tu, quan obres el teu Instagram et quedes bocabadat, badant davant de la inspiració, de les imatges… i penses: com puc aconseguir tenir un Instagram que inspiri?
Si el que tens és un compte d’empresa, com a marca, el primer punt que has de tenir en compte és bàsic: planificar.

Com crear una estratègia de continguts a Instagram

L’estratègia és clau per ser constants i per aconseguir una harmonia amb les imatges que publiquem. Perquè la importància d’un Instagram que inspiri no és una imatge molt ben feta, sinó el conjunt d’imatges que formen el teu compte.

Així que el primer pas si no tens obert un compte d’Instagram (i si el tens obert pots seure i replantejar-te els propers mesos) és pensar quin tipus d’imatges vols compartir. A principi de cada mes pots plantejar-te què compartiràs i quines imatges quedaran millor (seguint una temàtica, seguint la idea del tipus d’imatges que voldràs compartir “sempre” (per molt que sigui la mateixa temàtica mensual no pots triar durant l’abril ensenyar la teva vida de vacances per Pasqua i al maig dedicar-lo a la decoració de la botiga, sinó que el tema principal serà el teu producte o servei i a partir d’aquí cada mes podràs crear una temàtica al seu voltant)

També hi ha algunes preguntes que t’has de fer quan planifiques la teva estratègia:

  • Què vols aconseguir amb el teu compte d’Instagram? (aconseguir seguidors, donar-te a conèixer, que visitin la teva web, promoure un estil de vida, …)
  • Quin tipus de continguts vols oferir? (imatges dels meus productes, frases, vídeos on surti jo, presentacions en format vídeo…)
  • Quin és el teu branding? Quins són els teus colors corporatius i el tipus de lletra que fas servir?

Últims retocs:

Recorda omplir la teva bio. Utilitza la mateixa imatge en aquest perfil que a les altres xarxes socials i recorda explicar qui ets.

Fes servir les eines que t’ofereix Instagram, tant pel retoc de fotos com pels filtres que utilitzis. Segons Populargram els 10 filtres més populars són Normal (sense filtres), Valencia, Earlybird, X-Pro II, Amaro, Rise, Hudson, Lo-fi, Hefe, Sierra.

Dedica un dia a fotografiar. Centrant totes les fotografies en un mateix dia t’estalviaràs la multi-tasca i et centraràs solament en buscar, preparar i identificar les fotografies que necessitaràs per la teva comunicació. Focalitzant un dia en la imatge obtindràs resultats més bons i seràs més productiu.

Related Posts

1 comment

[…] setmana passada t’explicava com crear una estratègia de continguts a Instagram. Amb l’estratègia creada és hora d’entrar en pilot semi-automàtic i programar els nostres […]

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.