fbpx

Com preparar una bona campanya de Nadal

Estem al novembre i qui més qui menys ja veu el Nadal aprop.

Per a molts negocis, el Nadal és un moment fort de vendes. I no es pot deixar perdre la oportunitat. A partir de l’1 de novembre amb Halloween o la Castanyera, fins als Reis, passant pel Black Friday, Cyber Monday, el Tió i qualsevol altra festivitat serveix per excusa per vendre. Perquè aquest últim trimestre de l’any és el més important a nivell vendes.

nadal a quatre mans

6 passos per crear el teu pla de comunicació per festes

Vas fer campanya l’any passat? Com va anar?

Abans de començar a preparar la campanya d’aquest any, fes un repàs de la campanya de l’any passat. Pots utilitzar aquestes preguntes per fer l’anàlisi:

  • Què va funcionar de la campanya de l’any passat?
  • Què no va funcionar?
  • Quan vas començar a fer campanya?
  • Quins canals i xarxes socials et van anar millor?
  • Què repetiràs aquest any?

Quins són els teus objectius durant la campanya?

Aquests objectius habitualment són de vendes. Però també poden ser de branding o de posicionament. Hi ha campanyes que sota un hashtag especial, es focalitzen en la comunitat, com per exemple el #giveofgood de Kikki.k

Els teus productes estrella.

De tot el que pots vendre, què serà el que li donaràs una sortida especial? Què és el que vols vendre durant aquests dies? Pots optar a vendre-ho tot però és recomanable focalitzar-se en tres-cinc productes o categories de productes: agendes anuals, serveis de planificació…

Un calendari editorial.

És clau saber quan publicaràs cada post dedicat a la campanya. Quan començaràs? Quan acabaràs? Has de tenir tot el teu calendari preparat amb les diferents promocions i els diferents correus.

Algunes eines que et poden ajudar a crear el teu calendari editorial són aquest curs, Later per programar a Instagram i Pinterest, Hootsuite per Twitter i Facebook (encara que jo acostumo a fer-ho a través de Facebook mateix)

Crea gràfics i fotografies especials.

Pots aprofitar aquesta campanya per crear una imatge acord amb la marca però amb un toc festiu. Crea 3-5 anuncis diferents per a cada producte o servei, perquè els puguis utilitzar durant tota la campanya.

També tingues present els correus que enviaràs durant aquests dies. Correus no promocionals, amb consells sobre decoració i inspiració i també correus promocionals. No abusis de correus tampoc, busca una bona mesura.

Mesurar.

I sobretot no t’oblidis de mesurar els resultants de la teva campanya!

 

Fa un any vaig llençar la oferta Nadal a quatre mans, per poder convertir les teves accions de comunicació en una font de venta però alhora de fidelització en moments d’estrès i compres a última hora. I aquest any, el Nadal a quatre mans torna.

I si busques inspiració, durant aquest mes a Instagram et compartiré propostes d’altres marques a través dels stories

 

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.