fbpx

Calendaritzar els teus posts per a un millor resultat

pen-calendar-to-do-checklist

Fa uns dies una clienta m’explicava que ja té pensat quins posts escriurà pel seu blog en els propers mesos, ha fet la llista de temes i possibles títols. Però no ho ha calendaritzat. Quan s’ha assegut a fer-ho se li fa una muntanya.

El primer aspecte que s’ha de tenir en compte quan es preparen posts per publicar és quan es volen publicar. És una estratègia que has de seguir i que no molta gent fa. Has de tenir present quan t’interessa que et comprin (si et dediques a dissenyar i cosir roba per exemple) els vestits d’estiu. Tu potser els estàs dissenyant al març per posar-los a la venda quan comenci l’estiu però no pots estar parlant d’ells quan a fora el carrer fa 10ºC perquè és evident que a la gent no li interessarà. Amb l’exemple dels vestits, tan de temporada, pots veure a què em refereixo. Si el teu interès és fer una venda d’un producte o servei de temporada has de parlar d’ell (i dels temes relacionats) just en el moment previ en que el client el necessitarà i durant el període que el necessitarà.

Pensar en un any vista no és fàcil.  Així que et recomano que comencis en dosis petites, en petits objectius.

Escriu el títol i la idea principal de 24 posts (a un post setmanal et donarà per 6 mesos) i calendaritza pels propers 3 mesos els que coincideixin més pels teus objectius a curt termini, a allò que vols vendre o oferir properament.

Fes una revisió al cap de dos mesos, tant dels resultats obtinguts com dels posts que calendaritzaràs els següents 3 mesos. I així, a poc a poc, aniràs creant un hàbit que t’ajudarà a pensar més enllà i planificar amb què t’interessa treballar o vendre durant l’any.

Ja estem acabant setembre i qui més qui menys ja té el seu calendari (si vas de setembre a setembre com jo) planificat. Però si no t’hi has posat encara o fas anys naturals aprofita per descarregar-te aquest calendari editorial

Entenc que no és una tasca fàcil, i menys quan no estàs acostumat a treballar en la teva comunicació. Però la teva línia editorial estarà més definida, et serà més fàcil seguir un fil conductor entre els teus posts i els teus productes. Quan et toqui posar-te a escriure sabràs on dirigir-te i de què parlar, fent més fàcil aquesta tasca i alhora parlar-ne amb més seguretat.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.