fbpx

7 exemples de xarxes socials que fan curació de continguts

Al taller Tria la teva xarxa vam estar parlant de la curació de continguts com a forma d’oferir contingut rellevant i de com tenir-ho en ment a l’hora de crear el teu calendari editorial. La pregunta que va sorgir, i que en parlaré més extensament en un altre post, va ser: “i haig de parlar de tercers? No els hi estic fent propaganda a la competència?”

Una bona curació de continguts utilitza contingut de tercers i contingut propi. Sobretot si es tracta de xarxes socials. Perquè fins i tot anunciar que tens un post nou a través del teu Facebook (amb un text explicatiu, no escrivint solament “Nou post”) és curació de continguts.

I perquè pugueu veure com apliquen algunes marques la curació de continguts pròpia i de tercers avui veurem alguns exemples

7 exemples de xarxes socials que fan curació continguts

Malasmadres va començar com blog on es presentaven com un “club digital” per a mares, per evitar sortir de la imatge de “mares perfectes”. Tenen un Facebook molt actiu, que és la xarxa social on ens centrarem.

En el seu Facebook es pot veure com comparteixen notícies relacionades amb la conciliació laboral o la situació de les dones amb fills (la conciliació és el seu cavall de batalla aquest any) i ho complementen amb informació pròpia.

malasmadres1 En aquest cas parlen d’una notícia que ha aparegut a un diari, fent-ne un resum i recomana llegir el post que han escrit sobre el tema. Dos en un, curen contingut extern i contingut seu, el seu a través de la pregunta final i de la CTA.

malasmadres2 El segon exemple de Malasmadres és un post seu curat. Si una cosa fa Malasmadres és una explicació força llarga abans de presentar el contingut final. Contextualitza la informació que oferirà.

malasmadres3

 

Com es poden curar continguts de notícies pròpies passades (recordar un post escrit amb anterioritat) també es fa curació de continguts d’apartats de la web (per exemple de la botiga), que és el tercer exemple de Malasmadres

La Maider Tomasena fa ús de Twitter per anunciar els seus posts, apart d’alguna noticia seva o de tercers relacionada amb el copy, la seva temàtica. Twitter demana moltes actualitzacions, publicar sovint. I això significa que és una xarxa útil per a la curació de contingut propi recordant vells posts i així donant-los-hi una visibilitat que d’altra manera seria més reduïda.

maider1

Article utilitzant la tècnica de retitular. És un post antic que ha recuperat.

maider2

 

I en aquest cas comparteix una notícia, utilitzant el mateix títol que l’article original però afegint-hi una frase pròpia, d’opinió.

A Instagram, exemple en els comptes que serveixen per compartir contingut a través de repost (ig_catalonia per exemple, que fa les mencions del dia), la curació de contingut es fa a través de contingut propi. I pensareu: és possible? Sí, és estrany però sí.

La Marta de Delicious Martha ho fa per anunciar les seves receptes.

marta En aquest cas ha utilitzat un tall del vídeo que té al blog i el comentari “la nueva moda de los panes al vapor…” per afegir-hi valor.

marta1 L’ús de fotografies  que té al seu llibre de receptes convidant a berenar.

 

La curació de continguts no és solament per parlar de tercers sinó també per donar a conèixer contingut propi. I amb aquests exemples t’ho he volgut ensenyar.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.